Des de el punt de vista no hem posionaria amb cap dels dos, ja que crec que tenen que utilitzar en totes les teories el concepte de Déu perquè nesseciten algun personatge, que sigui creador, o estabilitzador de totes les coses com un exemple el Demiürg de Plató, que serà l’ordenador.
Però dintre de els dos arguments el que més hem convenç és tracte de St. Tomàs, ja que a St. Anselm, trobo una teoria sense fonaments, perquè si afirma l’existència de Déu només perquè Déu és i es tracta d’una veritat certa i absoluta, doncs trobo que hi ha moltes coses que existeixen i que són i no tenen perquè ser absolutes.
En canvi St. Tomàs amb les 5 vies tomistes intenta reformar l’impossibilitat de cadenes de causes infinites arribant a una causa que és Déu i que és una causa perfecte, i absoluta.
Però dintre de els dos arguments el que més hem convenç és tracte de St. Tomàs, ja que a St. Anselm, trobo una teoria sense fonaments, perquè si afirma l’existència de Déu només perquè Déu és i es tracta d’una veritat certa i absoluta, doncs trobo que hi ha moltes coses que existeixen i que són i no tenen perquè ser absolutes.
En canvi St. Tomàs amb les 5 vies tomistes intenta reformar l’impossibilitat de cadenes de causes infinites arribant a una causa que és Déu i que és una causa perfecte, i absoluta.
No hay comentarios:
Publicar un comentario