Aquets filòsof il·lustrat, manté una postura crítica respecte a les idees acceptades en el seu temps.
Els seus llibres mes importants són El discurs de el origen de la desigualtat de els homes, El contracte social i l’Emili.
En el contracte social, tracta els principis del drets polítics, on buscarà una resposta a la identificació de la voluntat individual amb la voluntat general. Que per Rousseau la llibertat individual es cerca en la voluntat general de ser lliures.
I que es la llibertat per aquest autor? Doncs la llibertat no és sinònim de l’absència de restriccions, sinó que és millor l’exercici de imposar-se les pròpies regles.
L’autor diferencia tres tipus de llibertats, la llibertat natural, la llibertat civil, que esta limitada per la voluntat general, i la llibertat moral, que és la única que pot convertir al home en amo de si mateix.
Com relaciona la llibertat amb la societat? En aquest cas la qüestió no és escollir entre ser lliures o estar sotmesos per la llei, perquè la llei existeix per permetre la llibertat.
Dit d’una altre manera, la llibertat es atacada de forma necessària per la societat organitzada sinó que aquesta es acceptada per el poble per poder viure d’una forma ordenada.
En el llibre de l’Emili, un llibre que posteriorment influirà molt en Kant, tracta uns nous temes que són els fonaments de la pedagogia renovada, on establirà unes característiques de la educació per una societat integrada per ciutadans lliures, que participen i deliberen sobre organitzacions de la comunitat.
Llavors primer definirà a un nen dient que és substancialment diferent al adult, i amb les seves pròpies lleis i evolució, un nen no es un animal, ni un home, un nen és un nen.
Aparti d’aquí Rousseau criticarà aquells que intenten educar un nen partint de que és un adult i proposarà noves tècniques o propostes per intentar educar i formar a l’infant d’una manera correcta.
lunes, 19 de abril de 2010
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario